fredag 10 oktober 2008

Äntligen... nu är vi på plats.
Den senaste veckan har varit fylld av kartonger och påsar, spring i trappor och lastande av bilen. De sista dagarna har varit varit städande av vår gamla lägenhet. Tack till svärmor och svärfar för all hjälp!

Vi har sovit i huset i 1 vecka nu, dagarna går så himla fort. Killarna har hittat kompisar, springer ute först av alla på mornarna och sist av alla på kvällarna. De hinner knappt in för att äta.

Själv försöker jag hinna med några förutbestämda projekt. Sängen är målad, sängborden väntar på sin tur. En skänk till badrummet har jag hunnit halvvägs med, knoppar ska bytas mot handtag och ett lager färg till ska på i morgon. Då ska även sängen på plats - vit och fin!

Handlade lite idag... skottkärra till gubben.. hehe.. Letar efter en snygg plafond att ha i gästrummet. Vill gärna ha en i glas med lite mönster på, hittills inga fynd.
Däremot fyndade jag på Ikea häromdagen, en tv-bänk som vi ska ha i fotänden på sängen, lagom hög att sitta på. En snygg lagom tjock dyna att lägga på ska jag kolla efter nu. Måste ju vara lite mjuk...

Nästa projekt är att hitta bland alla kartongerna, hmm var la jag boken jag ville läsa.. hehehe..

Inga kommentarer: